مطالب آموزشی

استراتژی سرمایه گذاران خبره (بخش اول)

استراتژی سرمایه گذاران خبره (بخش اول)
راز موفقیت در بازارهای مالی را اگر بخواهم در یک جمله خلاصه کنم این جمله وارن بافت هست:
«اقدام صحيح يا اشتباه شما مهم نيست، بلكه آنچه مهم است اين است كه هنگامي كه به درستي عمل مي‌كنيد چه مقدار پول به دست مي‌آوريد و هنگامي كه اقدام اشتباهي انجام مي‌دهيد، چه مقدار پول از دست مي‌دهيد.»چه مقدار پول از دست مي‌دهيد.»

وارن بافت می گوید «تنوع‌بخشي، محافظي در برابر ناداني است. در‌ حالي‌كه براي كساني كه مي‌دانند چه اقدامي انجام دهند، اين كار هيچ مفهومي ندارد.»

يكي از تصورات واهي در مورد سرمايه‌گذاري اين است كه تنوع بخشي عامل اساسي در كسب ثروت هنگفت است. در حالي‌كه به هيچ وجه صحيح نيست؛ تنوع بخشي مي‌تواند به شما كمك كند تا از زيان مالي اجتناب كنيد، اما هيچ كس تا به حال از طريق روش تنوع بخشي به باشگاه ميليونرها راه نيافته است.
وارن بافت هيچ سهامي را به اين دليل كه همه انتظار بالا رفتن ارزش آن را دارند، نمي‌خرد. او در حقيقت اولين منتقد سهام پرسر و صداي بورس است. او به شما مي‌گويد كه قيمت سهام داغ امروز مي‌تواند فردا به راحتي سقوط كند.بافت سهم (يا كل يك شركت) را هنگامي مي‌خرد كه به معيارهاي سرمايه‌گذاري خود دست يافته باشد، زيرا او با توجه به تجربه‌اش، مي‌داند كه در صورت پايبندي به استراتژي‌اش، نهايتا از قيمت بالاتر آن سهم در آينده بهره‌مند خواهد شد. اين معيارهاست كه ثروت‌آفرين است!
در قسمت های بعدی استراتژی های سرمایه گذاران خبره را به صورت دنباله دار ادامه خواهیم داد…

آرش یزدانی

تحلیلگر تکنیکال بین بازاری/ گروه مالی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا