دسته‌بندی نشده

سال 98 کجا سرمایه گذاری کنیم؟!


بازندگان بزرگ سال 97…

از ابتدای سال 97 تا پایان بهمن ماه سکه 187% ، دلار 159% و شاخص بورس 63% بازده داشته است. کسانی که دارایی ریالی داشتند بازنده بزرگ این جابجایی ثروت بودند!

در بحران های اقتصادی یک جابجایی عظیم ثروت اتفاق می افتند. این جابجایی از جیب 90 درصد مردم به جیب 10 درصد افراد خواهد بود.
در بحران مالی، چه در حوزه سرمایه گذاری و چه در زمینه کسب و کار پول در آوردن سخت تر می شود، این شرایط سخت به زیان اکثریت مردم خواهد بود اما برای 10 درصد برتر این حوزه ها یک فرصت طلایی است برای ثروتمند تر شدن.
سال گذشته جایگاه شما در این فرایند جابجایی ثروت چگونه بوده است؟ امسال چطور؟ آیا برای طراحی سبد سرمایه گذاری خود در سال 98 برنامه ای دارید؟

 


طلا…

10 درصد مردم دنیا حدود 50 درصد از کل ثروت جهان را در اختیار دارند. در کشورهای خاورمیانه این نابرابری وخیم تر است و این اقلیت ده درصدی، 61 درصد از کل ثروت این منطقه را در تملک خود دارند.

بنا به توصیه اقتصاد دانان در حالت عادی باید درصدی از پرتفو سرمایه گذاری خود را به طلا اختصاص دهیم. مقدار درصد طلا از پرتفو سرمایه گذاری هر خانواده در کشور های آمریکا و کانادا به دلیل رشد بالای اقتصادی 5 درصد، در اروپا 10 درصد و در کشور های خاورمیانه به دلیل عدم ثبات اقتصادی 20 تا 25 درصد است. قیمت طلا در بازار داخلی تابعی از نرخ دلار در بازار داخلی و قیمت اونس جهانی است. پیش بینی روند قیمتی دلار در بازار داخلی و همچنین برآورد قیمتی اونس جهانی در یک سال آینده در تعیین استراتژی ما برای سرمایه گذاری در طلا در سال آینده نقش کلیدی دارد.

سهام…
در بازار سهام، موج‌های تضعیف ارزش پول ملی در مقطع اولیه به دلیل نااطمینانی‌های موجود، موجب وقفه و رکود اولیه می‌شود، اما معمولا پس از چندی این تغییرات در رشد قیمت‌های اسمی سهام منعکس می‌شوند. سوابق تاریخی نشان می دهد در شرایط تورمی بازار بورس همواره بهترین سپر تورمی بوده می تواند دارایی شما را از از گزند تورم حفظ نماید. آیا رشد شاخص بورس در سال 97 پایان انعکاس این اثر تورمی در قیمت سهام بوده است یا سال آینده نیز می توان فرصت های ایده آلی برای سرمایه گذاری در این بازار یافت؟ صنایع و سهم های برتر در سال آینده کدام سهم ها خواهند بود؟باید توجه داشت بخش زیادی از تاثیرات این تورم سال گذشته در قیمت سهم ها لحاظ شده اما سال آینده صنایعی وجود داردند که از افزایش قیمت دلار به دلیل حذف رقبای خارجی و همچین افزایش نرخ فروش محصولاتشان منتفع خواهند شد و هنوز فرصت های ایده آلی برای کسب بازده های بالا در بورس وجود دارد.
مسکن
بازار مسکن در شرایط رکود تورمی شدید قرار دارد. یعنی با وجود افزایش قیمت حجم معاملات رو به پایین است و پیش بینی می شود در سال آینده وضعیت رکودی ادامه یابد و قیمت ها هم در محدوده های فعلی در نوسان باشند. فعالین بازار مسکن در چند سال آینده باید با استراتژی های متفاوتی نسبت به گذشته در این بازار حاضر شوند.

کسب و کار…

مدل کسب و کار در ایران در حال پوست اندازی و یک تحول اساسی است. افزایش شدید قیمت دلار و شرایط رکود تورمی، کسب و کارهای خرد و کم بازده را که با هزینه بالایی اداره می شوند از گردونه رقابت حذف خواهد کرد. از سوی دیگرکسب و کارهایی که در 10 درصد برتر حوزه خود هستند در این تحول به شدت فرصت ثروتمند شدن داردند. کسب و کارهای بزرگ و با کاریی بالا که با هزینه پایینی اداره می شوند و همچنین کسب و کارهای مدرن همچون کسب و کارهای اینترنتی فرصت های طلایی را در آینده پیش رو خواهند داشت.
با این شرایط کسب و کارهای خرد و سنتی باید به سرعت تغییرات اساسی در استراتژی فعالیت خود داشته باشند وگرنه به سرعت از گردونه بازار حذف خواهند شد.

برای اینکه سال آینده سبد سرمایه گذاری موفقی برای خود طراحی کنید و کسب و کار موفقی داشته باشید، باید پاسخ سوالات زیر را بدانید:

 آیا سال آینده نیز طلا و ارز پر بازده ترین بازارها خواهند بود؟
 در بورس کدام سهم ها از شرایط موجود بهره می برند و بیشترین پتانسیل را برای رشد دارند؟
 بهترین رویکرد پیشنهادی برای فعالین بازار مسکن در شرایط موجود چیست؟
 کدام کسب و کارها در شرایط رکود تورمی برنده خواهند بود و سایر کسب و کارها برای حذف نشدن از گردونه رقابت چه اقداماتی باید انجام دهند؟

 

متن بالا بخشی از وبینار آموزشی و تحلیلی است که توسط گروه تحلیلی سایت تحلیل آنلاین ارائه شده است.
بهترین فرصت های سرمایه گذاری در سال 98 را برای شما معرفی خواهیم کرد.
برای شما خواهیم گفت چگونه سبد سرمایه گذاری شخصی خود را در سال آینده طراحی کنید.
علاوه براین
یک پکیچ کامل از تحلیل بازارها در سال آینده را به صورت مکتوب دریافت خواهید کرد.
8 سهم برتر برای سرمایه گذاری در سال 98 را برای شما معرفی خواهیم نمود.

 

 

محتوی پکیج تحلیلی چیست؟

فایل PDF شامل کلیه مباحث مطرح شده در وبینار.

  • در واقع وبینار ارائه شده خلاصه ای از فایل مکتوبی است که شما به صورت PDF پس از وبینار دریافت خواهید کرد.
  • در این فایل تحیل کاملی از بازرهای جهانی، بازار طلا، ارز، مسکن و همچنین فضای کسب و کار در سال آینده دریافت خواهید نمود.
  • یک سبد سهام شامل 8 سهم برتر در سال آینده برای شما معرفی خواهد شد. این 8 سهم را با تحلیل کامل بنیادی و تکنیکال با جزئیات کامل بررسی خواهیم نمود.

ویدئوی کامل همایش با کیفیت بالا ضبط خواهد شد و بعد وبینار به صورت فایل قابل دانلود برای شما ارسال خواهد شد.

 

تشکیل گروه تلگرامی اختصاصی شرکت کنندگان در همایش.

  • پس از همایش یک گروه تلگرامی ویژه تشکیل خواهد شد و در این گروه کارشناسان و اساتید ما به مدت یک هفته به سوالات شما در زمینه های مختلف پاسخ خواهند گفت.

 

 

 

            جهت خرید پکیج تحلیلی از طریق لینک زیر اقدام کنید  کنید:

 خرید پکیج تحلیلی (کلیک کنید)

 

 

 

 

 

جهت اطلاع از آخرین تحلیل های بازار سهام، طلا، ارز و مسکن
کانال تلگرامی ما را دنبال کنید


tahlilonline_com@

آرش یزدانی

تحلیلگر تکنیکال بین بازاری/ گروه مالی زمرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا